Огляд |
|
|
|
|
Дякуємо кожному, хто створив «Енеїду»
Ця постановка вже увійшла в історію Харківської опери!
Сьогодні
Поширити у Facebook
Прем’єра «Енеїди» Миколи Лисенка стала не просто ще однією театральною подією — вона перетворилася на знаковий культурний жест. Вистава, що не звучала на сцені понад пів століття, набула нового звучання, нових сенсів і вразила глядачів сучасним, емоційним, глибоко українським прочитанням.
Це стало можливим завдяки великій та неймовірно талановитій команді, яка працювала з повною самовіддачею — навіть в умовах обмеженого простору, тривожної реальності та високої відповідальності.
Окрема подяка генеральному директору — художньому керівнику Харківської національної опери, заслуженому діячу мистецтв України Ігорю Тулузову, який повірив у постановку й підтримав ідею відродити на сцені один із найяскравіших шедеврів української класики.
ІНІЦІАТОРАМИ ТА РУШІЯМИ ПРОЄКТУ СТАЛИ:
• Дмитро Морозов, заслужений діяч мистецтв України, головний диригент театру. Саме він свого часу віднайшов у театральному архіві партитуру «Енеїди» в редакції Бориса Лятошинського. Бажання поставити цей твір разом із режисеркою Жанною Чепелою зародилося ще у 2007–2008 роках. І лише тепер цей задум втілився в життя.
• Жанна Чепела, режисерка-постановниця, чия режисура завжди вирізняється неординарністю й глибиною. Її «Енеїда» — не просто опера, це філософська подорож, притча про втрату й відродження, про український дух.
У творенні цього великого полотна взяли участь талановиті митці:
• Костянтин Томільченко, балетмейстер-постановник, який здійснив свій театральний дебют саме на цій виставі. Його пластичні рішення — глибокі, символічні, органічні. Сам Костянтин зізнався, що закохався в Харків, назвавши його джерелом натхнення.
• Костянтин Пономарьов, художник-постановник. «Енеїда» стала вже третьою прем’єрою цього сезону для митця в Харків Опері. Його сценографія наповнила простір символами, глибиною й алюзіями.
• Таїсія Пода, авторка відеоконтенту, яка візуально розширила межі сцени й емоційно підсилила кожен епізод.
• Світлана Змєєва, художниця з освітлення, яка продовжила творчу співпрацю з режисеркою й занурила «Енеїду» в складну палітру світлотіней та акцентів.
Ми також щиро дякуємо музичному та сценічному серцю театру:
• Олексію Чернікіну, заслуженому діячу мистецтв України, хормейстеру-постановнику;
• Світлані Кривич, хормейстерці;
• Михайлу Алборову, звукорежисеру;
• Тетяні Семеновій, педагогу-репетитору балетних номерів;
• Ользі Дружченко, асистентці режисера;
• Карині Мозир, відеорежисерці;
• Івану Юрків, асистенту балетмейстера;
та всім працівникам художньо-постановної частини:
• Олексію Саєнку, завідувачу художньо-постановної частини з виробництва;
• Михайлу Бойку, завідувачу художньо-постановної частини з експлуатації.
Окрема подяка — майстрам пошивочних, гримерних, декораційних цехів, освітлювачам, технічному персоналу сцени, які непомітно для глядача творять фундамент вистави — щоденно, з любов’ю до своєї справи.
Разом ми довели, що навіть у найскладніші часи велике мистецтво можливе. «Енеїда» Лисенка знову звучить і не де небудь, а в місті, яке щодня під обстрілами – в Харкові – впевнено, актуально, пристрасно. І це — наша спільна перемога.
Віримо, що ця вистава матиме довге сценічне життя, нових глядачів і нові прочитання. Дякуємо кожному, хто став частиною цієї історії.




Концертна організація: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка
Джерело: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка
|